Nieuws
Nieuws en DIY
Page Experience Update; Core Web Vitals en SEO
Google werkt regelmatig hun zoek algoritmes bij om de zoekmachine te verbeteren. Dit heeft invloed...
read moreRemarketing in Google Ads
Remarketing is een manier om bezoekers te bereiken die eerder jouw website hebben bezocht. Deze...
read moreGoogle Shopping / Merchant “image too small” fix
Je kunt je producten vertonen via Google Shopping door je producten in te laden in...
read moreClicks tracken met element ID
Sommige gebruikersinteracties bestaat uit het klikken op knoppen die nieuwe interacties onderdelen introduceren. Bij een...
read moreBegin de dag met conversie optimalisatie
Inzicht in je traffic In de ochtend kijken we even in Search Console. We kijken...
read moreVerleiden om te bellen
Bij het afnemen van bepaalde diensten of producten is het nodig om een verkooptraject af...
read moreGOOGLE ANALYTICS 4 – geen Bounce Rate?
Eind 2020 heeft Google een nieuwe versie van Google Analytics uitgerold, Google Analytics 4 (GA4)....
read moreMaak je eigen attributiemodel
Een attributiemodel, volgens Google Analytics, is een regel of een set van regels die de...
read moreHoe vind je twijfelaars met Google Analytics?
Je kunt je bezoekers grofweg indelen in drie groepen: kopers, twijfelaars en onbereikbaar. In de...
read moreHeuristieke evaluatie met tien usability richtlijnen
Met een heuristiek evaluatie ga je aan de hand van een checklist je website of...
read moreVisualiseer analytics met Google Data Studio
Met de (gratis) tool Google Data Studio kun je datavisualisaties maken op basis van data...
read moreMeet of je artikelen gelezen worden
In het artikel, Google Analytics: Aangepaste Doelen, is aangegeven dat de bouncepercentage vaak gebruikt wordt...
read moreGebeurtenissen meten met Google Tag Manager
In het artikel Google Analytics: Aangepaste Doelen heb ik kort gehad over Gebeurtenissen bijhouden via...
read moreGoogle Analytics: aangepaste doelen
Als je voor het eerst begint met Google Analytics dan heb je vaak de neiging...
read moreA/B test beginnen bij je webwinkel
Stel je hebt een eigen webwinkel. Je hebt al van alles gedaan aan internetmarketing voor...
read moreA/B test; jouw testresultaten
Na het einde van een A/B test hoop je op positieve resultaten zodat je de...
read moreVoordat je A/B test opzet, doe onderzoek.
Voordat je een A/B test kunt opzetten doe je vooronderzoek naar je gebruikers. Je wilt...
read moreHypothese formuleren voor A/B test
Voordat je een A/B test opzet moet je goed je website analyseren om een onderbouwde...
read moreA/B test opzetten met Google Analytics, Tag Manager en Optimize
Je kunt een A/B test opzetten met gratis tools van Google. Het implementeren en instellen...
read more